Dela nyhet
Info
Igår, 09:15 0 kommentarer

Hej.
Först vill vi tacka för att så många lyckades komma på föräldramötet i måndags. Det underlättar oerhört att kunna diskutera saker genom att träffas fysiskt än via sociala medier.
Under mötet informerade vi om några punkter. Här får ni en kort sammanfattning.
Träningsläger:
Vi planerar för att genomföra ett träningsläger likt förra säsongen med övernattning i Falerum. Datum för detta kommer vara fredagen 25 april - lördag 26 april. Upplägget kommer vara likt förra tillfället men vi återkommer närmre fram med info gällande detta. Men skriv in datumet i kalendern!
Träningstider:
När vi får ok att börja träna ute på gräsplanerna kommer vi träna följande tider:
Måndag 17.30-19.00
Tisdag 17.30-19.00
Torsdag 17.30-19.00
Samtliga träningstillfällen kommer vara på Edberga. Vi fortsätter dock med nuvarande träningstider tills vi får okej att träna på gräs. Dessa nya tider kommer då börja gälla omgående. Vi kommer hålla er informerade om när det blir aktuellt.
Kiosk/bollkalle
Vi har fått ett schema för när vi skall ha kiosksansvar samt ansvar för bollkallar för A-lagets matcher. Vi kommer ansvara för kiosk vid ett tillfälle denna säsong. Det är den 24 maj. Det behövs 6st vårdnadshavare och vi kommer skicka ut kallelser till de 6 barn som står på tur. Har man inte möjlighet att närvara, får man själv lösa att byta med en annan vårdnadshavare. Vi räknar med 1 vårdnadshavare per barn kommer dit.
Vi kommer som ovan nämnt, skicka en kallelse till er vårdnadshavare som berörs av detta.
Tyvärr får inga barn under 18 år befinna sig i kiosken så man får ordna med barnpassning den dagen.
Gällande bollkallar har vi blivit tilldelade två datum. 18 maj samt 13 september. Det behövs åtta stycken per tillfälle. Detta innebär dock att inte samtliga barn kommer kunna vara bollkalle denna säsong såvida det inte uppstår behov av reserver.
Vi har öppnat upp anmälan till dessa datum och i ett första skede får man anmäla intresse så får vi återkomma till hur vi hanterar det.
Träningskläder:
I lördags fanns möjlighet att testa träningskläder. Om någon inte hade möjlighet att beställa på plats, kan man kika på följande länk.
https://motala.teamsportia.se/foreningsklader/atvidabergs-ff/junior/?74470733=g-articleNumber-d-48-1-filter:JTdCJTIyZmlsdGVyJTIyOiU1QiU1RCwlMjJwcmljZSUyMjolN0IlMjJtaW4lMjI6MCwlMjJtYXglMjI6OTk5OTk5OTk5JTdEJTdE&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR02V3wJr9W7nyj0PDWR9bnlpOYxrNwWR0MaC71euoojSp9ZJ5HZL4yAWR0_aem_Y5eZqrNghQZ3C-NlbGifBg
Detta är givetvis helt frivilligt och inget köptvång!
Sammandrag:
Vi diskuterade vårt sammandrag och inköp till detta. Vi önskar att man är på plats kl. 10.00 och är behjälplig med förberedelser. Givetvis önskar alla se sina barn spela så det är önskvärt att man försöker byta av vid kiosk/grill när ens barn inte spelar så inte samma personer får stå hela dagen.
Matchställ:
Det kom upp en fråga gällande matchställ. Vi kommer få nya matchställ med större storlekar denna säsong.
Lagindelning:
Det kom även upp en fråga gällande hur vi kommer dela upp lagen denna säsong.
Vi kommer inte ha fasta lag utan kommer blanda lagen så som föregående säsong så man får spela med olika kompisar.
Nu hoppas vi vädergudarna tröttnar på snö och kyla och istället ger oss sol och värme under vårt kommande sammandrag!
/Ledarna P.2014
Kommentarer