Dela nyhet
Conrad valde ÅFFs positiva varumärke
17 dec 2014
Marknadschefen Andres Herge hälsade välkommen till dagens pressträff genom att berätta om det nya samarbetet med Conrad Elektronik.
– Vi brukar presentera spelare och tränare, men idag presenterar vi en annan mycket viktig roll. Det är med glädje och stolthet som vi hälsar Conrad Elektronik varmt välkomna som huvudpartner, sade Anders Herge.
– Vi har haft kontakt sedan i augusti och sedan har ett avtal växt fram som är det hittills största i föreningens historia. Vi har jobbat på i flera år för att nå en huvudpartner på nationell och internationell nivå. Vi har därmed lyckats i vår utmaning och är väldigt sugna på att hitta fler, fortsatte Herge.
– Conrad är ett tyskt 91 år gammalt företag som är störst på teknik och elektronik i Europa. Vi finns i 17 länder. Sverige är ett mindre forum där vi har funnits sedan 2005. Än så länge finns vi bara via webben på conrad.se där det finns en halv miljon produkter, med allt från Iphone till kameror och mikrofoner och allt annat som ni kan behöva, berättade Andreas Malberg Head of Marketing Scandinavia Conrad Elektronik Norden AB.
– Vi vet att det är många kunder som är sportintresserade och min första tanke var Åtvidaberg, trots att vi har kontor i Malmö. Föreningen står för glädje, engagemang och framtidstro. Dessa nyckelord vill självklart vårt varumärke också förknippas med. Vi tror att det här kan bli ett väldigt positivt samarbete för båda parter, fortsatte Malberg.
Det har varit lite turbulent i ÅFF den sista tiden, har det fått er att tveka?
– Tvärtom, det är ju nu ÅFF behöver pengarna, poängterade Andreas Malberg.
Anders Herge påvisade också att det är viktigt att vi visar engagemang i detta samarbete och får trafik in på conrad.se. Herge riktade också ett stort tack till Håkan Johansson som också hjälp till att skapa det här avtalet.
Vår nye ordförande är också positiv till den nya huvudpartnern.
– För det första har det här avtalet gjorts ur den organisation som funnits tidigare. Anders Herge och alla de andra runt omkring ska ha cred för detta. För det andra är det mycket glädjande att de står för våra våra värden med glädje och engagemang. Vårt varumärke har starka värden och samarbetet visar att vi inte bara når ut lokalt och regionalt, sade Anders Holst.
– ÅFF är ett starkt varumärke och givetvis får det här positiva effekter på oss i den befintliga spelartruppen men också för att fylla de platser som finns kvar att fylla i truppen, berättade Daniel Hallingström.
Anders Holst berättade även vidare kring Åtvidabergs Fotbollförenings nuvarande situation och om framtiden.
Hur mår ÅFF just nu?
– ÅFF mår mycket bra just nu. Vi har haft en tuff situation bakom oss. Vi har en spelartrupp som ser väldigt stark ut och har en ny bra tränare i Roar Hansen. Men som för alla organisationer gäller det att jobba hårt framåt.
Har försäljningen av Ricardo Santos bidragit mycket?
– Vi har aldrig varit beroende av försäljningen, men givetvis är det bra för föreningen. Vi kan dock aldrig förlita oss på att vi ska sälja spelare.
Vad kan förbättras i framtiden?
– Förbättringsområden finns på alla områden, vilket är bra. Vi behöver göra det attraktivare för publiken att komma på våra matcher och skapa en dialog med sponsorer för att hitta en större kundnytta. En tredje viktig del är att utveckla ungdomsverksamheten. Mer konkret får vi anledning att komma tillbaka när vi har skapat en framtida plan för verksamheten.
Hur ser det ut ekonomiskt?
– 2014 ser bra ut då vi kommer nå en vinst. Vi kommer även budgetera för en vinst under 2015.
Hur är det möjligt att ha vänt ett stort underskott till vinst?
– Genom ett hårt arbete och engagemang inom föreningen men också ett stort jobb från de runt omkring. I framtiden ska vi dock kunna stå på egna ben, poängterar Anders Holst.